oświetlenie stoiska targowego

Pozyskanie nowych klientów i zatrzymanie ich przy swoim stoisku firmowym na branżowym evencie to spore wyzwanie, od którego jednak wiele zależy. Warto zadbać o stworzenie atrakcyjnej aranżacji, spójnej z tematyką wydarzenia i ofertą firmową, a także zastosować odpowiednie oświetlenie stoiska targowego. Dzięki temu zainteresujemy potencjalnych klientów, co jest głównym celem biznesowych spotkań.

Jaki wpływ ma oświetlenie stoiska targowego na wizerunek Twojej marki?

Większość przedsiębiorców, organizując swoje stoisko targowe na evencie, zwraca uwagę jedynie na podstawy. Liczą się ładne ścianki, dobrze wyeksponowane gabloty i obsługa, która powinna być pomocna, miła i uprzejma. W natłoku informacji zapominamy niestety, że oświetlenie stoiska targowego jest przez wielu organizatorów oceniane jako znacznie istotniejsze. Odpowiednia lampa targowa zupełnie zmienia prezencję każdego stanowiska firmowego i to, jakie emocje u gości i potencjalnie zainteresowanych klientów wywołuje reklamowany asortyment czy przedstawiane usługi.

Wykorzystanie przy swoim stoisku targowym odpowiedniej lampy LED zupełnie zmienia odczucia klientów. Mocne światło napaja optymizmem i zachęca do podejmowania aktywności, podczas gdy światło nastrojowe relaksuje i skłania do refleksji. Wybrany przez nas typ oświetlenia może bezpośrednio wpłynąć na decyzję klienta. Czy warto to wykorzystać? Zdecydowanie tak.

Oświetlenie stoisk targowych w skrócie – czym się kierować podczas wyboru?

Lampy targowe to urządzenia generujące mocny i odpowiednio skierowany strumień światła, który ma na celu oświetlenie stoiska oraz wszystkich produktów, które wymagają odpowiedniej oprawy wizualnej. Wybór warto rozpocząć od zwrócenia uwagi na kwestię bezpieczeństwa. Oświetlenie targowe jest z reguły dość intensywnie eksploatowane w ramach jednego eventu, dlatego też powinno wyróżniać się niezawodnością i bezawaryjnością.

Właśnie dlatego tak istotne jest, aby każde oświetlenie wystawiennicze było sprawdzone pod kątem przeciwpożarowym. Warto także, aby wyróżniało się wieloma zabezpieczeniami chroniących przed przepięciami czy przegrzaniem. Niebezpieczny sprzęt może doprowadzić nawet do pożaru w hali, w szczególności wtedy, gdy jest mocno eksploatowany.

Nie bez znaczenia jest także producent. Dobre reflektory i naświetlacze LED powinny charakteryzować się nie tylko jak najwyższym stopniem bezpieczeństwa, lecz także ponadprzeciętną trwałością. Awaria lampy w kluczowym momencie, np. podczas trwania prezentacji produktu lub usług, może doprowadzić do realnej utraty kilku potencjalnie zainteresowanych klientów. Żeby do tego nie dopuścić, najlepiej skorzystać z oferty jednego zaufanych dystrybutorów oświetlenia LED, do których OPTO-PLAST zdecydowanie należy!

Oświetlenie targowe – najpopularniejsze rodzaje

Na oświetlenie targowe składa się kilka najpopularniejszych modeli lamp, które dobrze łączą parametr mocy światła oraz zakresu konfiguracji z korzystną ceną zakupu i eksploatacji. Połączenie tych cech jest możliwe dopiero od niedawna, kiedy to źródła światła LED na dobre zadomowiły się na rynku konsumenckim.

Reflektorki LED

Zdecydowanie największą popularnością cieszy się oświetlenie targowe w postaci niewielkich reflektorów wyposażonych w źródło światła typu LED. To rodzaj oświetlenia punktowego o małych wymiarach zewnętrznych oraz wadze, które jest bardzo często wybierane przez wystawców, głównie ze względu na cechy użytkowe. Są niewielkie, łatwo je wkomponować w istniejącą aranżację, a dzięki kompaktowym rozmiarom nie przeszkadzają w ekspozycji. Taka lampa targowa stanowi tło i jest niezauważalna przez gości.

Naświetlacze LED

Naświetlacze to oświetlenie wystawiennicze o nieco większej mocy, a tym samym także wymiarach zewnętrznych. Dzięki dużej obudowie we wnętrzu takiej lampy LED można z łatwością zmieścić znacznie więcej pojedynczych diod i osiągnąć mocny, skupiony na jednym punkcie lub rozproszony snop światła. Nieco większe wymiary sprawiają, że warto zastanowić się nad solidnym systemem montażu i zastosować elementy mocujące umieszczone na odpowiedniej wysokości. Mocne światło może razić gości stoiska, gdy zostanie skierowane w ich kierunku.

Szynoprzewody z reflektorami LED

Nie można pominąć także szynoprzewodów. To kompletny system oświetlenia całego sklepu i stoisk targowych, które cechuje się przede wszystkim dużą uniwersalnością. Składa się z jednej szyny lub wielu modułów (można je łączyć ze sobą), na których montuje się pojedyncze reflektorki LED o wybranej przez siebie mocy. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość regulacji i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Po prawidłowym montażu można zmienić kierunek padania światła i przesuwać każdy reflektor z osobna, niezależnie od siebie. To daje możliwość oświetlenia praktycznie wszystkich stoisk targowych i ich najważniejszych elementów.

Taśmy LED

Zawsze warto wybierać oświetlenie stoiska dostosowane do efektu, który planujemy osiągnąć. Ciekawą alternatywą są lampy targowe w postaci taśm LED. To funkcjonalne oświetlenie stoisk targowych, które cechuje się przede wszystkim bardzo prostym montażem. Giętka obudowa sprawia, że tego typu lampy można wplatać do praktycznie każdej aranżacji, zamocować je nad szafkę lub pod nią czy też uzupełnić nią oświetlenie gablotki.

FAQ

1. Jak oświetlić stoisko targowe – jakie lampy wybrać?

Lampy targowe mają podstawowy wpływ na to, jak klienci zapamiętają wybrane stoisko. Podczas zakupu zwróć koniecznie uwagę na sposób montażu, moc świetlną, zabezpieczenia przeciwpożarowe czy też na producenta. Dobre lampy targowe wcale nie muszą kosztować kroci – w sklepie OPTO-PLAST znajdują się wyłącznie modele dostępne w atrakcyjnej cenie.

2. Czy lampy targowe są energooszczędne?

Od czasu powszechnego dostępu producentów oświetlenia do diod LED, koszty związane z zasileniem lamp są marginalne w stosunku do innych kosztów firmowych. Diody LED mają bardzo wysoką skuteczność świetlną, nawet do 100 lm/1W bądź do 300 lm/W w przypadku białych diod LED.

3. Czy system oświetlenia może wpływać na zachowanie klienta?

Zdecydowanie tak. Moc światła, jego barwa oraz liczba i umiejscowienie ma podstawowy wpływ na zachowanie gości. Dlatego tak ważne jest, aby dostosować system światła do warunków panujących na hali oraz rodzaju prezentowanego asortymentu.